Dobri kadri v Sloveniji

    Z Bobom sva si privoščila daljši večer v Ljubljani in debato o dobrih kadrih v Sloveniji. Vprašanje, ki mi ga je postavil, je bilo provokativno:

    “Bi lahko iz Slovencev sestavil ekipo, ki bi štartala in uspešno furala takšno internetno svetovno firmo kot je Google?”

    Po daljšem razmišljanju sem jo sestavil. Bolj na pol, če si priznam. In bolj, da mu lahko pogledam v oči in rečem Da. Pa jo res lahko?

    Comments

    10 Responses to “Dobri kadri v Sloveniji”

    1. david on August 20th, 2008 06:34

      seveda se jo da, trenutno imamo kar nekaj ekip, ki lahko ob pravih odlocitvah postanejo taksni. je samo vprasanje casa in kancka srece.

    2. Karmen on August 20th, 2008 08:22

      Odgovor je odločno DA.

    3. Mare on August 20th, 2008 08:33

      Zlahka. Če gledaš samo intelektualni potencial that is… Zakaj pa je ni? Ker rabiš kritično maso firm, ki probajo nekaj naredit. Firm je pa res malo, ker….. večina rine v varne službe.

    4. GregorC on August 20th, 2008 10:33

      Ne. Odgovor je ne. Zato ker ni poanta samo v ekipi, ampak v celotnem ekosistemu. Mare zgoraj je omenil kritično maso firm. Ta je še kako pomembna. Dober post na to temo je zapisal Kawasaki tule (http://blog.guykawasaki.com/2006/06/how_to_kick_sil.html).

      Če povzamem, Guy govori o tem, da je za nastanek ekosistema, ki je podobno ko Silicijeva dolina vzpodbuden za nastanek visokotehnoloških podjetij potrebnih vsaj nekaj desetletij.

      So pa panoge, kjer smo Slovenci lahko absolutni leaderji in nam točno to okolje, ki ga imamo, to že omogoča. Vzemimo recimo panogo, v kateri prosperira Elektronček, to je elektronske rulete. Veliko ljudi ne ve, da smo Slovenci v svetovnem merilu absolutni leaderji in da se Elektronček bolj kot s firmami od drugod po celem svetu bode z našimi podjetji. Ali pa recimo konstrukcija jadrnic. Seaway je poznan skoraj vsem, malokdo pa ve, da praktično 50% svetovne proizvodnje jadrnic temelji na slovenskih dizajnih in to še zdaleč ne samo Seawayevih.

      Podobne primere, kjer posamezna regija z nekaj podjetji postane vodilna v posamezni niši lahko najdemo vseposvod po svetu. Primer, v Bellunu in njegovi okolici nastaja večina okvirjev za očala vseh svetovno priznanih blagovnih znamk. Drug primer, v okolici Silverstona so z izjemo Ferrarija zbrana vsa moštva formule 1.*

      Teh primerov je ogromno, govorijo pa o tem, da ne potrebujemo nujno Googla. Namesto tega lahko počnemo to, v čemer smo res dobri. To nam bo šlo bolje.

      *Nekje sem nekoč videl nek svetovni zemljevid, kjer so bile prikazane prav takšne regije. Zdajle ga na Googlu še nisem uspel najti. Če kdo ve, kje ta zemljevid je, se zanj priporočam.

    5. urbanapodgana on August 20th, 2008 10:59

      Ja, lahko. Pomemben je predvsem interes, v “ekosistem” pa bolj ne verjamem. V Makedoniji so pred leti tako rekoč čez noč nastale “farme” za 3D animacijo in posebne efekte, ker se je nekdo spomnil, da bi to lahko zaposlilo veliko število mladih, ki so imeli sicer velike težave z iskanjem službe. Job je bil dovolj zanimiv, da so mladi imeli interes naučiti se, danes pa delajo za velike hollywoodske studie. Pa bi bolj težko rekli, da je k temu pripomogel “ekosistem”.

      Pred leti smo slovenci celo imeli en zametek tech firme, namreč Arxel Tribe, iz katerega je izšlo kar veliko znanja.

      Vsak, ki vsaj malo spremlja bloge, Twitte in kokodajse ve, da obstaja skupina web (pa tudi marketing) entuziastov, ki je iz dneva v dan večja. Interes torej je. Skupnost, ki omogoča izmenjavo znanja in izkušenj tudi je.

      moj odgovor je JA.

    6. mbastudent on August 20th, 2008 12:06

      Pogojno. Glede kadrov in start-up firm je zadeva najmanj problematična, bolj kot pa “ekosistem” (tudi sam vanj ne verjamem) se mi pa zdi pomembna ideja in hkrati potreba po rešitvi v prihodnosti. Pokriti se mora vse. Lahko se naredi tehnično izjemna rešitev, a če ni potrebe pri njej in ne bo prinašala posla v bodoče, je to zgolj uspeli eksperiment.

      Glede Googla pa obvezno podvprašanje – Google kot uspeli poslovni model/rešitev ali Google kot korporacija? Google je po obsegu in prometu država, kar se ne rodi ravno vsako leto.

      Moje mnenje je – narediti svetovno priznano in uspešno nišno podjetje ali rešitev DA, narediti inštitucijo kot je Google pa NE.

    7. Mare on August 20th, 2008 13:36

      Slab ekosistem (oziroma kritična masa firm) samo zmanjšuje verjetnost za nastanek, ga pa ne izključuje.

      To je tako kot pri fuzbalu: lahko rečeš, da bo ekipa X boljša od ekipa Y v 99% primerov. Ampak za konkretno tekmo pa ti to nič ne pomaga (kot sem ugotovil, ko so Grki nabutali Portugalce na Euru in s tem zaključil kariero športnih stav :) ).

      Torej: če ima firma jajca in srečo, bo nekaj naredila. Če pa jajc ni, sreča ne pomaga kaj veliko.

    8. Natan on August 21st, 2008 10:17

      Dokler se bodo vsi nasi web projekti v startu delali za lokalen trg in apriori v slovenscini mocno dvomim v uspeh takih raseznosti.

      Po drugi strani pa malokdo ve npr. za gigantski uspeh slovenskega weba imenovan supernova, ki je bil med prvimi torrent sitei in precejsen cas tudi najboljsi v svetovnem merilu..

    9. tnt on August 21st, 2008 14:23

      BS player je slovenski izum in je tudi po svetu dosti znan…

    10. Kamenko on August 23rd, 2008 12:31

      Hvala vsem za komentar. Dobil sem dovolj mesa za naslednjo večerjo z Bobom. In tudi odgovor na njegovo vprašanje :o)

    Leave a Reply




    Powered by WP Hashcash

    Copyright © 2007 Ideja • Linear WordPress Theme • Powered by WordPress